Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Sulejowie

Targowa 20, 97-330 Sulejów

Przejdź do treści

Procedura Dostęp alternatywny

Procedura - Dostęp alternatywnyw Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Sulejowie

I.Zapisy ogólne

  1. Procedura „Dostęp alternatywny w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Sulejowie” dotyczy zapewniania dostępu alternatywnego osobom ze szczególnymi potrzebami.
  2. Osoba ze szczególnymi potrzebami to osoba, która ze względu na swoje cechy zewnętrzne lub wewnętrzne, albo ze względu na okoliczności,
    w których się znajduje, musi podjąć dodatkowe działania lub zastosować dodatkowe środki, w celu przezwyciężenia bariery, aby uczestniczyć
    w różnych sferach życia na zasadzie równości z innymi osobami.
  3. Jeżeli jesteś osobą ze szczególnymi potrzebami, a Ośrodek nie jest w stanie zapewnić Ci dostępności, to jest zobowiązany zapewnić dostęp alternatywny. Brak dostępności może być spowodowany jedynie względami technicznymi lub prawnymi.
  4. Dostęp alternatywny polega w szczególności na:
  1. zapewnieniu osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby;
  2. zapewnieniu osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia technicznego, w tym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii;
  3. wprowadzeniu takiej organizacji Ośrodka, która umożliwi realizację potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami, w niezbędnym zakresie dla tych osób.
  1. Jeżeli Ośrodek nie jest w stanie zapewnić Ci dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej, powinien umożliwić Ci kontakt:
    • telefoniczny (np. odczytanie informacji, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji),
    • korespondencyjny,

 

  • za pomocą środków komunikacji elektronicznej (np. przesłanie dokumentu w formacie elektronicznym, dostępnym formacie tekstowym 
  • lub za pomocą tłumacza języka migowego (z udziałem polskiego języka migowego online od poniedziałku do piątku w godzinach pracy urzędu),
  • lub za pomocą tłumacza-przewodnika (dotyczy osób głuchoniewidomych).
  • poprzez spotkanie.

 

  1. Na stronie internetowej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sulejowie, jak i na stronie Biuletynu Informacji Publicznej (dalej BIP), w zakładkach „Deklaracja dostępności” są informacje o osobach odpowiedzialnych za zapewnienie dostępności cyfrowej, architektonicznej oraz informacyjno-komunikacyjnej.
  2. Koordynatorką ds. dostępności w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Sulejowie jest Pani Agata Suchodolska, email: dostepnosc@mail.sulejow.pl, telefon  44 6162033.
  3. Urząd na swojej stronie internetowej i na stronie BIP w zakładkach  „Deklaracja dostępności” publikuje informację o sposobie zapewniania dostępu alternatywnego.

Dostęp alternatywny do treści cyfrowych

  1. Jeżeli jesteś osobą ze szczególnymi potrzebami, to:
  1. w przypadku problemów z dostępnością cyfrową strony internetowej Miejskiego Ośrodka Pomocy społecznej w Sulejowie www.mops.sulejow.pl lub BIP Ośrodka skontaktuj się z Panią Agatą Suchodolską, e-mail: dostepnosc@mail.sulejow.pl telefon 446162033. Tą samą drogą możesz złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności strony internetowej i BIP Ośrodka.
  1. Możesz zażądać udostępnienia informacji zamieszczonych na stronach internetowych w formach alternatywnych, na przykład poprzez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać:

 

  1. Twoje dane kontaktowe,
  2. wskazanie, o którą stronę internetową, aplikację mobilną lub dokument chodzi,
  3. sposób kontaktu z Tobą,
  4. formę, w jakiej powinna zostać przekazana niedostępna treść.
  1. Urząd zrealizuje żądanie niezwłocznie i nie później niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, Urząd niezwłocznie poinformuje Cię o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące.
  2. Urząd ma prawo odmowy zapewnienia dostępności, jeśli istnieje ryzyko naruszenia integralności lub wiarygodności przekazywanych informacji. Dotyczy to zwłaszcza dokumentów wypełnionych ręcznie lub pochodzących
    z zewnątrz  (zgodnie z art.18 ust. 5 Ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych). 

Dostęp alternatywny w zakresie informacyjno-komunikacyjnym

  1. Jeżeli jesteś osobą ze szczególnymi potrzebami, to w przypadku problemów
    z dostępnością informacyjno-komunikacyjną skontaktuj się z Panią Agatą Suchodolską, e-mail: dostepnosc@mail.sulejow.pl , telefon 44 6162033
  2. Ośrodek nie zapewnia obsługi poprzez SMS, MMS, jednak możesz skontaktować się z ośrodkiem za pośrednictwem:
  1. poczty elektronicznej email pod adresem: dostepnosc@sulejow.pl;  mops@sulejow.pl
  2. poczty elektronicznej epuap: /MOPSSulejow/skrytka
  3. faksu pod numerem: 44 6162033
  4. stron internetowych Urzędu, które spełniają standardy dostępności.
    pod następującymi adresami: www.mops.sulejow.pl , https:// mopssulejow.naszbip.pl/

 

  1. Ośrodek zapewnia dostęp online do usługi tłumacza Polskiego Języka Migowego (PJM) oraz Systemu Językowo-Migowego (SJM) wyłącznie po wcześniejszym uzgodnieniu terminu.
  2. W budynku Ośrodka brak pętli indukcyjnej do obsługi osób słabosłyszących, której celem jest wspomaganie słyszenia.
  3. Jeśli jesteś osobą ze szczególnymi potrzebami możesz zwrócić się do Ośrodka z prośbą o udostępnienie wniosków w formie dla Ciebie dostępnej (alfabet Braille’a, druk powiększony, dokument w formie elektronicznej).
  4. Jeśli jesteś osobą ze szczególnymi potrzebami możesz również przyjść
    do Ośrodka z własnym tłumaczem lub własnym urządzeniem, które ułatwią Ci załatwieni sprawy.

IV. Dostęp alternatywny w zakresie architektonicznym    

  1. Przed budynkiem przy ul. Targowej 20 w Sulejowie znajduje się miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Parkowanie jest darmowe.
  2. Do wejść prowadzą oznaczone kontrastowo schody. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Sulejowie znajduje się na I piętrze budynku.
  3. W budynku przy ulicy Targowej 20 w Sulejowie nie ma windy, która umożliwia komunikację pionową w budynku. Jeżeli jesteś osobą, która porusza się na wózku lub masz trudności z pokonaniem schodów możesz skorzystać z dzwonka przywołującego pracownika MOPS znajdującego się po prawej stronie schodów lub poinformować o potrzebie załatwienia sprawy telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej.
  4. W budynku Urzędu nie została zapewniona dostępność w zakresie komunikacji pionowej i poziomej .
  5. Urząd zapewnia dostęp alternatywny również poprzez organizację spotkań
    i obsługę klienta ze szczególnymi potrzebami w innym dostępnym budynku. Jeżeli jesteś osobą ze szczególnymi potrzebami, to skontaktuj się
    z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Sulejowie, telefon 44 6162033, e-mail: dostepnosc@mail.sulejow.pl .

Postanowienia końcowe

  1. Wszelkie bieżące sprawy dotyczące braku dostępności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej będą rozpatrywane na zasadach ogólnych wskazanych w punkcie I. lub za pomocą „Wniosku o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej”, który stanowi Załącznik do tej procedury.

 

 

 

 

Załącznik nr 1

 

……………………………… dnia ………………….

                                                                  miejscowość

 

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Sulejowie

ul. Targowa 20

97-330 Sulejów

 

WNIOSEK O ZAPEWNIENIE DOSTĘPNOŚCI ARCHITEKTONICZNEJ

LUB INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNEJ

 

Na podstawie art. 30 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062)

  1. Dane osoby składającej wniosek:

Imię i nazwisko…………………………………………………………………

Adres zamieszkania…………………………………………………………...

Telefon lub email: ………………………………………………………………

Jeżeli składa Pan/Pani wniosek jako przedstawiciel ustawowy innej osoby, proszę wpisać poniżej swoje dane:

Imię i nazwisko…………………………………………………………………

Adres zamieszkania…………………………………………………………...

Telefon lub email: ………………………………………………………………

  1. Proszę o zapewnienie dostępności w następującym zakresie:
  2.  

 

  • DOSTĘP ARCHITEKTONICZNY:

Opisz brak dostępności:

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

 

  • DOSTĘP INFORMACYJNO - KOMUNIKACYJNY

Opisz brak dostępności:

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  1. Proszę wskazać/określić sposób zapewnienia dostępności:

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  1. Jak MOPS powinien się z Panem/Panią skontaktować?

 

Telefonicznie ……………………………………………………………………..

Adres pocztowy…………………………………………………………………..

Adres email……………………………………………………………………….

Inna forma (jaka?) ……………………………………………………………….

……………………………………………………………………………………...

 

  1. Klauzula informacyjna

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego  i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku  z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie
o ochronie danych) (Dz. Urząd. Unii Europ. z dnia 04.05.2016 r. L 119/1), dalej jako „RODO”, informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
    w Sulejowie (dalej jako „MOPS”), ul. Targowa 20, 97-330 Sulejów, tel. 44 616 20 33, adres e-mail: mops@sulejow.pl (dalej jako „Administrator”). 
  2. Kontakt z inspektorem ochrony danych jest możliwy za pomocą poczty elektronicznej: kontakt@wbsystem.pl
  3.  Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji statutowych i ustawowych zadań Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sulejowie, a także w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze. Przetwarzanie danych jest niezbędne do wykonania zadań realizowanych w interesie publicznym, a także w ramach sprawowania władzy publicznej.
  4. prawną przetwarzania danych jest:
  1. zgoda na przetwarzanie danych osobowych art. 6 ust.1 lit. a RODO. Na jej podstawie przetwarzane są dane podawane przez Pana/Panią dobrowolnie np. numer telefonu, adres poczty elektronicznej celem zapewnienia szybkiej i sprawnej komunikacji związanej z realizacją złożonego wniosku;
  2. wypełnienie obowiązku wynikającego z przepisu prawa art.6 ust.1 lit. c RODO;
  3. działaniem niezbędnym do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej prawa art. 6 ust.1 lit. d RODO;
  4. wykonanie zadania realizowanego w interesie publicznym przez administratora art.6 ust.1 lit. e RODO;
  5. wypełnienie obowiązków i wykonywanie szczególnych praw przez Administratora lub osobę, której dane dotyczą, w dziedzinie ochrony socjalnej art. 9 ust. 2 lit. b RODO;
  6. ważny interes publiczny, na podstawie prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego, który jest proporcjonalne do wyznaczonego celu, nie narusza istoty prawa do ochrony danych i przewiduje odpowiednie i konkretne środki ochrony praw podstawowych i interesów osoby, której dane dotyczą art. 9 ust. 2 lit. g RODO.

Na mocy prawa krajowego podstawę prawną stanowi:

a) ustawa o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. 2019 poz.1696).

Jeżeli będzie to konieczne, Pani/Pana dane osobowe będą udostępniane innym podmiotom upoważnionym do uzyskania informacji na podstawie przepisów prawa i do przetwarzania danych osobowych, a które muszą mieć dostęp do danych, aby wykonywać swoje obowiązki. Odbiorcy danych zostaną zobowiązani do zachowania danych osobowych w procesie ich przetwarzania w poufności oraz w tajemnicy.

  1. W przypadku, gdy podanie przez Pana/Panią Pani/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym lub umownym, nie podanie danych osobowych skutkuje brakiem możliwości realizacji wniosku, w tym uprawnień i obowiązków ustawowych Administratora, o których mowa w powszechnie obowiązujących przepisach prawa, a w szczególności wymienionych w pkt 4.
  2. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym archiwach oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
  3. Pani/Panu przysługuje prawo:

 

  1. dostępu do treści swoich danych osobowych, żądania ich sprostowania lub usunięcia, na zasadach określonych w art. 15 – 17 RODO;
  2. ograniczenia przetwarzania, w przypadkach określonych w art. 18 RODO;
  3. przenoszenia danych, w przypadkach określonych w art. 20 RODO;
  4. sprzeciwu, na zasadach określonych w art. 21 RODO- dotyczy danych osobowych, których podanie jest dobrowolne - prawo do cofnięcia zgody na ich przetwarzanie w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody wyrażonej przed jej cofnięciem;
  5. wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

W celu skorzystania z praw, o których mowa w pkt 8 ppkt a - d należy skontaktować się z Administratorem lub Inspektorem Ochrony Danych, korzystając ze wskazanych wyżej danych kontaktowych.

  1. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane dla zautomatyzowanego podejmowania decyzji, nie będą podlegały profilowaniu. 

 

……………………………………….

     Podpis wnioskodawcy

 

 

Załącznik nr 2

………………………., dnia ……………….

miejscowość

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej  w Sulejowie
ul. Targowa 20
97-330 Sulejów

WNIOSEK O ZAPEWNIENIE DOSTĘPNOŚCI ARCHITEKTONICZNEJ
LUB INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNEJ

  1. Dane osoby składającej wniosek:

Imię i nazwisko..........................................................................................................

Adres zamieszkania..................................................................................................

Telefon lub email.......................................................................................................

Jeżeli składa Pan/Pani wniosek jako przedstawiciel ustawowy innej osoby, proszę wpisać poniżej swoje dane:

Imię i nazwisko:.........................................................................................................

Adres zamieszkania .................................................................................................

Telefon lub e-mail:....................................................................................................

  1. Proszę o zapewnienie dostępności w następującym zakresie:

 

  • DOSTĘP ARCHITEKTONICZNY:

Opisz brak dostępności:

..........................................................................................................................................

..........................................................................................................................................

..........................................................................................................................................

  • DOSTĘP INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNY:

Opisz brak dostępności:

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

  1. Proszę wskazać/określić sposób zapewnienia dostępności:

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

podpis wnioskodawc

  1. Jak MOPS powinien się z Panem/Panią skontaktować?
  1. Telefonicznie (jeśli numer jest inny niż powyżej)

.................................................................................................................................

  1. Adres pocztowy (jeśli adres jest inny niż powyżej):

.................................................................................................................................

  1. Adres email (jeśli adres jest inny niż powyżej):

.................................................................................................................................

  1. Inna forma (jaka?):

.................................................................................................................................

 

  1. Klauzula informacyjna

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego  i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku  z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie
o ochronie danych) (Dz. Urząd. Unii Europ. z dnia 04.05.2016 r. L 119/1), dalej jako „RODO”, informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
    w Sulejowie (dalej jako „MOPS”), ul. Targowa 20, 97-330 Sulejów, tel. 44 616 20 33, adres e-mail: mops@sulejow.pl (dalej jako „Administrator”). 
  2. Kontakt z inspektorem ochrony danych jest możliwy za pomocą poczty elektronicznej: kontakt@wbsystem.pl
  3.  Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji statutowych i ustawowych zadań Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sulejowie, a także w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze. Przetwarzanie danych jest niezbędne do wykonania zadań realizowanych w interesie publicznym, a także w ramach sprawowania władzy publicznej.
  4. prawną przetwarzania danych jest:
  1. zgoda na przetwarzanie danych osobowych art. 6 ust.1 lit. a RODO. Na jej podstawie przetwarzane są dane podawane przez Pana/Panią dobrowolnie np. numer telefonu, adres poczty elektronicznej celem zapewnienia szybkiej i sprawnej komunikacji związanej z realizacją złożonego wniosku;
  2. wypełnienie obowiązku wynikającego z przepisu prawa art.6 ust.1 lit. c RODO;
  3. działaniem niezbędnym do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej prawa art. 6 ust.1 lit. d RODO;
  4. wykonanie zadania realizowanego w interesie publicznym przez administratora art.6 ust.1 lit. e RODO;
  5. wypełnienie obowiązków i wykonywanie szczególnych praw przez Administratora lub osobę, której dane dotyczą, w dziedzinie ochrony socjalnej art. 9 ust. 2 lit. b RODO;
  6. ważny interes publiczny, na podstawie prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego, który jest proporcjonalne do wyznaczonego celu, nie narusza istoty prawa do ochrony danych i przewiduje odpowiednie i konkretne środki ochrony praw podstawowych i interesów osoby, której dane dotyczą art. 9 ust. 2 lit. g RODO.

Na mocy prawa krajowego podstawę prawną stanowi:

a) ustawa o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. 2019 poz.1696).

Jeżeli będzie to konieczne, Pani/Pana dane osobowe będą udostępniane innym podmiotom upoważnionym do uzyskania informacji na podstawie przepisów prawa i do przetwarzania danych osobowych, a które muszą mieć dostęp do danych, aby wykonywać swoje obowiązki. Odbiorcy danych zostaną zobowiązani do zachowania danych osobowych w procesie ich przetwarzania w poufności oraz w tajemnicy.

  1. W przypadku, gdy podanie przez Pana/Panią Pani/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym lub umownym, nie podanie danych osobowych skutkuje brakiem możliwości realizacji wniosku, w tym uprawnień i obowiązków ustawowych Administratora, o których mowa w powszechnie obowiązujących przepisach prawa, a w szczególności wymienionych w pkt 4.
  2. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym archiwach oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
  3. Pani/Panu przysługuje prawo:
  1. dostępu do treści swoich danych osobowych, żądania ich sprostowania lub usunięcia, na zasadach określonych w art. 15 – 17 RODO;
  2. ograniczenia przetwarzania, w przypadkach określonych w art. 18 RODO;
  3. przenoszenia danych, w przypadkach określonych w art. 20 RODO;
  4. sprzeciwu, na zasadach określonych w art. 21 RODO- dotyczy danych osobowych, których podanie jest dobrowolne - prawo do cofnięcia zgody na ich przetwarzanie w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody wyrażonej przed jej cofnięciem;
  5. wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

W celu skorzystania z praw, o których mowa w pkt 8 ppkt a - d należy skontaktować się z Administratorem lub Inspektorem Ochrony Danych, korzystając ze wskazanych wyżej danych kontaktowych.

  1. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane dla zautomatyzowanego podejmowania decyzji, nie będą podlegały profilowaniu. 

 

………………………………………

Podpis wnioskodawcy/opiekuna

 

 

 Zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

 Zgodnie z art. 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Zgodnie z art. 3 pkt 5 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się.

Urząd ma obowiązek zainstalowania pętli indukcyjnej lub systemu FM na podstawie art. 6 pkt 3 lit. b ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Na podstawie ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Informacje

Liczba wyświetleń: 92
Utworzono dnia: 08.03.2024

Historia publikacji

  • 08.03.2024 09:49, Agata Suchodolska
    Dodanie strony: Procedura Dostęp alternatywny